Przejdź do głównej zawartości

Ryba z soczewicą i szpinakiem

Soczewica, nie dawno przez mnie odkryty wysokobiałkowy zamiennik fasolki. Soczewica stanowi bogate źródło lizyny. Ten cenny aminokwas odpowiada za budowę kości i mięśni. Tyle ciekawostek, teraz przejdźmy do dani głównego. Idealne połączenie z rybą i pomidorami. Nawet Krzysztof zjadał, aż mu się uszy trzęsły. Szybkie, bardzo wartościowe danie obiadowe dla całej rodzinki. Przepis znalazłam tutaj.



Składniki:
(2-3 porcje)
  • 400 g filetu z białej ryby 
  • 2 cebule mniejsze lub jedna duża
  • 2 ząbki czosnku 
  • garść świeżego szpinaku
  • passata pomidorowa 400 g 
  • 1/2 szklanki soczewicy 
  • łyżeczka oregano 
  • łyżeczka pieprzu ziołowego 
  • sól 
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
Sposób przygotowania:
  1. soczewice gotujemy jak na opakowaniu. W tym czasie możemy opłukać szpinak i posiekać w paseczki. Cebule i czosnek kroimy w drobną kosteczkę.
  2. Rybę solimy i posypujemy pieprzem ziołowym. 
  3. Pokrojoną cebule wrzucamy na rozgrzaną patelnie wraz z oliwą z oliwek. PO ok 3 min dodajemy czosnek. Następnie umieszczamy rybę i obsmażamy z jednej i drugiej strony chwile (ok. 3 min z każdej strony) Rybę wyjmujemy na talerz
  4. Na patelni umieszczamy soczewice i passatę pomidorową gotujemy ok 7 min dodajemy szpinak  i rybę. Przykrywamy pokrywką na ok 20 min- sprawdzamy aż ryba się zetnie). Od czasu do czasu mieszając. 
  5. Na koniec doprawiamy solą, pieprzem i oregano. 
  6. Podawać z ryżem, lub po prostu ze świeżym pieczywem. 
SMACZNEGO !!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Aroniówka

Aroniówka czyli nic innego jak nalewka z aronii. Owoce te mają bardzo dobry wpływ na trwałość naszych naczyń krwionośnych, dzięki zawartej m.in rutynie. Zawiera również antocyjany, czyli związki zwalczające wolne rodniki, co chroni nas przed nowotworami. Zawiera witaminy A,C,E,P oraz błonnik i pektynę, które usprawniają przemianę materii oraz poprawia gospodarkę tłuszczową. 

Składniki: (ok 2 litry) 1 kg aroniiok 150 liści wiśni1 litra wody1 kg cukru1 litr spirytusu lub 1 litr wódki ( jeśli dajemy wódkę dodajemy mniej wody)Sposób wykonania:
Aronię można najpierw  zamrozić ( więcej soku puści po odmrożeniu), jednak nie jest to konieczne.Wodę ,cukier,liście z wiśni i aronie umieszczamy w garnku. Całość gotować przez 30 min.Następnie odstawić na 24 godziny.Po tym czasie ponownie gotujemy ok. 30 min. Wystudziłam ,dokładnie przecedzić sok, a aronie dodatkowo umieściłam w gazie i wycisnęłam resztki soku.Dodać spirytus i rozlać do butelek.Najlepsza będzie kiedy postoi kilka tygodni w chłodnym. Ko…

Sałatka z granatem

Miło mnie zaskoczyła ta sałatka znikła w ciągu jednego dnia, kwaśny posmak granatu dodał jej odrobiny tajemniczości,a ser feta delikatności, całość polana słodkim dressingiem, naprawdę fajne połączeni . Jeśli chodzi o granat to przede wszystkim należy pamiętać że to idealny przeciwutleniacz, którego wart dodawać do swoich dań.

Składniki: 1 granatmix sałat z roszpunką 250 g pomidorków koktajlowych100 g sera feta1 czerwona cebula1  papryka czerwona lub żółtakilka gałązek świeżego tymiankuwinegret: sól, pieprz, 4 łyżki oliwy extra vergine, 3 łyżki  miodu, 2 łyżki soku z cytryny, łyżka octu balsamicznegoSposób wykonania:
Wyłuskać ziarenka granatu. Sałatę poszarpać, ułożyć na półmiskach. Pomidorki przekroić na połówki, położyć na sałacie. Posypać pokruszoną fetą, posiekaną cebulką oraz drobno posiekaną paprykę. Wszystko doprawić solą morską i świeżo zmielonym pieprzem. Posypać granatem.Wymieszać składniki winegretu i polać po sałatce, posypać listkami tymianku.SMACZNEGO !

Polędwiczki z indyka w sosie kurkowym

Sezon grzybowy prawie rozpoczęty, jednak jeśli chodzi o kurki to są już dostępne od miesiąca. Wiec czemu by nie spróbować ulubionego dania tylko z innym dodatkiem głównym, tak powstały właśnie polędwiczki w sosie kurkowym. Zapach jaki roznosi się po kuchni mówi sam za siebie. Musze powiedzieć, że to jedno z moich ulubionych dań. Polecam wszystkim bardzo serdecznie.

Składniki: 400-500 g polędwicy z indyka500 g kurek 250 ml śmietany 12%1/3 szklanki mleka cebula 2 łyżki masła 2 łyżki oliwy sól i pieprz do smaku Sposób przygotowania:
Polędwice pokroić na plastry ok 5 cm grubości, włożyć do woreczka i delikatnie rozbić. Następnie oprószyć solą i pieprzem, aby zmiękły. Odstawić na parę minut. W tym czasie obrać kurki, cebule pokroić w drobną kosteczkę. Patelnie rozgrzać dodać łyżkę masła plus łyżka oliwy. Dodać cebulę, chwile podsmażać, następnie dodajemy kurki. Czekamy aż woda wyparuję, od czasu do czasu mieszając, żeby się nie przypaliły. Następnie solimy kurki. W czasie gdy na małym ogniu b…